5 niezawodnych technik sprzedaży 

Sprzedaż to bardzo ważna umiejętność, która pojawia się w różnych aspektach życia. Bez niej nie można się rozwijać, zdobywać nowych kontrahentów i wzbogacać się. Nikt nie wzbudzi zaufania klientów, jeżeli nie będzie umiał skutecznie sprzedać usługi czy produktu. Warto zapoznać się z pięcioma technikami, które świetnie sprawdzają się w codziennej pracy i usprawnią proces sprzedaży. 

Technika pierwsza: reguła niedostępności

Pierwsza zasada, którą warto omówić dotyczy niedostępności. Polega ona na tym, że zazwyczaj ludzie pragną czegoś dużo bardziej jeżeli mają dostęp do małej ilości rzeczy. Dlatego niektóre firmy decydują się tzw. edycje limitowane jakichś produktów. Są one dostępne np. tylko przez tydzień, ich cena nie należy do najniższych, jednak ludzie i tak decydują się na zakup. Wszystko dlatego, że:

  • jeżeli jakiś produkt, albo usługa jest limitowana, można mieć poczucie, że jest ona wysokiej jakości i mogą ją nabyć tylko wybrane osoby,
  • jeżeli ludzie mają poczucie utraty wolności, napotykają pewien opór psychologiczny i próbują zdobyć niedostępną rzecz.

Aby wykorzystać tę technikę w swojej pracy, warto dowiedzieć się co najbardziej interesuje potencjalnych klientów. Bardzo częstym mechanizmem jest po prostu ograniczenie ilości sztuk.

Technika druga: społeczny dowód słuszności

Jest to bardzo prosta zasada, która polega na przekonywaniu odbiorców, że jeżeli ktoś inny postępuje w konkretny sposób to jest on właściwy. Odbiorcy wtedy chętniej podlegają określonym zadaniom i dostosowują się do sytuacji. Dlatego można np. podczas promocji produktu powoływać się na korzystne opinie innych użytkowników, aby osoby zainteresowane miały uczucie, że dany produkt został już przetestowany i sprawdzony.

Technika trzecia: reguła lubienia i sympatii

Kolejna reguła to nic innego jak trzymanie się zasady, że im bardziej kogoś lubimy tym jesteśmy skłonni bardziej poddać się jego sugestii. Każdy z nas dużo lepiej słucha rad osób zaufanych i sympatycznych. Dlatego warto podejść do klientów z sympatią i uśmiechem. Warto ich spokojnie wysłuchać, zbudować wzajemną nić porozumienia. Z pewnością dobrze to wpłynie na przebieg procesu sprzedaży.

Technika czwarta: zaangażowanie i konsekwencja

Ta technika polega na tym, że każdy człowiek nieustannie się stara, aby jego czyny były spójne z tym co mówi. Tylko wtedy może on być odbierany jako osoba godna zaufania i konsekwentna. Trzeba pamiętać, że dotrzymywanie obietnic jest bardzo ważne.

Jeżeli chodzi o zainteresowanie, bardzo ważne jest to, aby klient miał poczucie, że sprzedawca żywo angażuje się w cały proces i jest on dla niego ważny.

Technika piąta: drzwiami w twarz

Polega ona na tym, że trzeba skierować do rozmówcy zbyt wygórowane prośby, które ta osoba na pewno nie spełni. Gdy ta prośba zostanie odrzucona, warto przedstawić kolejną i kolejną, coraz mniejszą w porównaniu z poprzednią ( ta już jest łatwiejsza do spełnienia 🙂 ).

Aby proces sprzedaży przebiegał jak najbardziej skutecznie warto skorzystać z wyżej wymienionych technik. Są one sprawdzone i przetestowane przez wiele osób, które osiągnęły wielki sukces w swoich dziedzinach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *