5 sztuczek marketingowych, na które dajemy się złapać

Marketing to dziedzina pomysłowości. Natomiast na efekt presji czasu, efektów oraz dochodu, niejednokrotnie ustępuje ona częstotliwości. Z tego względu mnogość sztuczek, tricków rabatowych lub zadań na temat rynku czy kontrahentów, jakie niegdyś działały, teraz są niewłaściwe, nie funkcjonują w praktyce, natomiast ich wykorzystywanie stało się wprost odpowiednikiem ignorancji marketingowej. Kontrahenci po prostu się na nie uodpornili.

1. Upusty procentowe

Upust określony w procentach znacznie sprawniej funkcjonuje na fantazję aniżeli tenże w złotówkach. Zwróć uwagę na promocje samochodów. Nowe auta reklamuje się 5% rabatem. W końcu 5% obniżki na nowy pojazd to musi być dużo racja? No niekoniecznie, ponieważ 5% z pojazdu o wartości 50.000 zł to jedynie 2.500 zł Zupełnie nie wydaje się tak dużo, lecz jeśli już przyszedłeś do salonu, to można Cię złapać na coś odmiennego. 5% oraz 2.500 zł to właśnie tyle samo, lecz wartość wyskokowa zapewnia więcej do myślenia. Tak samo w wypadku tańszych artykułów, jak ciuchy. Stawka bluzy ze 100 złotych spada do 70 zł. Co brzmi lepiej 30 zł obniżki na bluzę lub 30% obniżki? Jasne, iż procent.

2. Wartościowe przedmioty, jakich nikt nie kupi

Część sklepów ma we własnej propozycji niezwykle ważne artykuły (np. koniaki) porównane z wieloma różnymi możliwościami. Powodem, dla jakiego stosuje się tenże sposób, nie jest nakłonienie do zakupu wybranego artykułu, natomiast sprawienie, aby inne wyglądały na tańsze. Produkt o zawyżonej wartości racjonalizuje dobór w naszych głowach oraz powoduje, iż inne produkty wydają się być przystępne cenowo.

3. Skrócony czas sprzedaży artykułu

Kontrahenci lubią mieć przeświadczenie, iż kupią artykuł doskonały, jakiego uzyskanie nie było łatwe. Nic zatem nadzwyczajnego, iż jednym spośród najlepszych trików marketingowych jest informowanie klientów, iż dane wyjście nie będzie dostępne za długo, natomiast tymże samym, jeżeli się nie pospieszymy, nie będziemy mieli możliwości na wejście w jego posiadanie. Analogiczny rezultat marketingowy zapewnia ponadto informacja o tymże, iż na składzie znajduje się teraz jedynie parę ostatnich sztuk artykułu, nie należałoby zatem czekać z decyzją o zakupie.

4. Reguła środkowej półki

Czasy, gdy określenie „towar z górnej półki” miało rację bytu, dawno już przeminęły. Obecnie najważniejsze artykuły z zasady układane są na poziomie wzroku. Wszystko, co znajduje się wyżej czy niżej jest przeważnie tańsze. Ekspedienci wykorzystują tenże sposób, gdyż liczą na to, iż zmęczony oraz zapracowany klient nie zada sobie trudu przeszukiwania półek, jedynie sięgnie po produkt, jaki jest właśnie w zakresie jego dłoni oraz szczególnie rzuca się w oczy. Należałoby zatem, mimo zmęczenia po wyczerpującym dniu pracy, czasem pochylić się oraz popatrzeć na ceny asortymentu znajdującego się poniżej zasięgu własnego wzroku.

5. Zdjęcia reklamowe

Pamiętajmy o jednak o kwestii – zdjęcia prezentujące jedną rzecz czy osobę w internecie są poprawiane, natomiast dział fotografii produktowej to dość spora oraz zupełnie nieźle płatna branża fotografii. Kurczak zawsze wygląda, jakbyśmy nie jedli skrzydełek co najmniej pół roku, pieczywo aż chrupie w usteczkach od samego zobaczenia gazetki rabatowej, natomiast najnowocześniejsze ogumienie pojazdu reklamują roznegliżowane dziewczyny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *