Nie ma Cię na Facebooku- nie istniejesz (firmowe fanpage)

Obecnie niemal każdy ma profil na Facebooku i podobne działanie powinny podjąć także firmy. Prowadzenie takiego fanpage’u sprawia, że klienci mają łatwiejszych sposób, żeby dotrzeć do danych czy skontaktować się z przedstawicielami przedsiębiorstwa. Z perspektywy biznesowej stwarza to również okazję do budowania relacji z potencjalnym nabywcami i zdobywania kolejnych klientów. O co należy zadbać, by skutecznie korzystać z mediów społecznościowych?

Jak zaplanować fanpage i o co zadbać na początku funkcjonowania profilu?

Podobnie jak w przypadku wszelkich innych działań w sieci – także kwestię fanpage’u na Facebooku trzeba dobrze przemyśleć i zaplanować. Posiadanie takiego profilu jest cenne w każdej sytuacji, nawet jeżeli ma on pełnić głównie rolę informacyjną. Coraz więcej osób wyszukuje informacji właśnie w mediach społecznościowych, a posiadanie strony na tym portalu zwiększa zaufanie odbiorców względem takiego przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o plany to trzeba się zastanowić do czego ma posłużyć takie konto. Niektórzy korzystają z niego, tylko by przekazać podstawowe informacje o firmie lub kierować użytkowników na firmową stronę internetową.

Systematycznie publikowana treść

Większa aktywność i systematyczność w publikowaniu treści może się natomiast przełożyć na budowanie relacji z klientami oraz pozyskiwanie kolejnych odbiorców. Jest to zatem bardzo opłacalne, choć wymaga oczywiście poświęcenia większej ilości czasu, wysiłku, a przy działaniach promocyjnych także pewnych nakładów finansowych. Po założeniu profilu na Facebooku w pierwszej kolejności należy natomiast dokładnie uzupełnić wszystkie dane, łącznie z adresem, godzinami otwarcia, danymi kontaktowymi czy adresem strony internetowej. Należy także zamieścić jakieś atrakcyjne zdjęcia profilowe i w tle, które będą oczywiście odpowiadały charakterowi firmy. W dalszym kroku warto zaprosić wszelkich znajomych do polubienia strony i zachęcić ich do jej promowania – im szybciej będą przybywały polubienia profilu, tym stanie się on popularniejszy.

Jakie treści publikować i jak się promować?

Najlepszym rozwiązaniem jest stawianie zarówno na treści wartościowe, jak i dużą liczbę postów. Dzięki temu przyciągnie się zarówno fanów nastawionych na jakościowe teksty, jak i tych, którzy przeglądają profile w celach bardziej rozrywkowych. Z myślą o tych drugich można czasem zamieszczać choćby żartobliwe wpisy, czy odnoszące się do bieżących wydarzeń popkulturowych. Tacy obserwatorzy są istotni, ponieważ wpływają na pozycjonowanie strony, która mając większą liczbę polubień i obserwujących, będzie się częściej wyświetlała w aktualnościach użytkowników, co przełoży się na dotarcie do pokaźnego grona odbiorców. To właśnie posty, które gromadzą najwięcej reakcji przekładają się na lepsze wyniki względem algorytmu Facebooka, a takie reakcje najczęściej zbierają właśnie tego typu wpisy, które nie są stricte merytoryczne.

Zorganizuj konkurs

Warto pomyśleć także o konkursach dla obserwatorów, w ramach których będą mogli wygrać jakieś firmowe gadżety. Poza informacjami firmowymi dobrym pomysłem jest publikowanie treści branżowych, co przemówi do najcenniejszego grona odbiorców z perspektywy firmy, a więc osób naprawdę zainteresowanych ofertą przedsiębiorstwa. Korzystając z Facebooka można także zdecydować się na wykorzystanie płatnych narzędzi, które przekładają się na popularność fanpage i dotarcie do większego grona osób. W tym celu można skorzystać z promowania pojedynczych postów (które dotrą także do osób, które nie śledziły dotychczas profilu) lub całych kampanii reklamowych. W takim przypadku firmowa strona najczęściej jest promowana w formie różnych materiałów graficznych, które ukazują się na tablicach użytkowników Facebooka.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *